Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií
Smetanová, Kateřina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií" se zabývá problematikou důvěry v média u populace ve věku 20-30 let. Tato věková skupina je definována na základě vývojové psychologie jako mladá nebo časná dospělost. Diplomová práce si klade otázku, jak příslušníci vybrané cílové skupiny důvěřují daným médiím a čím je tato vnímaná důvěryhodnost podmíněna. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se ve svém úvodu zabývá ústředním tématem této diplomové práce, kterým je důvěra v média. Zde je věnován prostor také mezioborovým vazbám (trust studies), přístupům k výzkumu důvěry v média, charakteristice a výsledkům výzkumu důvěry v České republice. Dále se zabývá vymezením pojmu důvěra, jejími funkcemi ve společnosti a jejím pojetí v různých oborech jako je sociologie, politologie, psychologie a antropologie. Závěrem teoretická část nabízí potřebné ukotvení tématu z hlediska mediální teorie pomocí definice funkce a účinků médií na společnost a duálního systému vysílání. Analytická část nejprve popisuje metodologii výzkumu, dále se věnuje interpretaci výsledků dotazníkového šetření a ověření formulovaných hypotéz. Konkrétně bylo realizováno internetové dotazování (web survey), ve kterém byly dotazníky distribuovány...
Sociální sítě jako studna inspirace nebo strašák pro sebevědomí - Jaký dopad může mít Instagram na vnímání body image
Pařízková, Veronika ; Hodboď, Vojtěch (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Problematika ideálu krásy prezentovaného v médiích je celosvětovým zkoumaným fenoménem už několik desítek let. S nástupem digitálních médií se však zájem o zkoumání této problematiky ještě více rozšířil a výzkumníci přichází k novým poznatkům a závěrům. Vnímání vlastního těla a spokojenost s ním jsou významným faktorem sebepojetí a sebehodnocení. Čím dál tím častěji se však setkáváme s diskrepancí mezi reálným a ideálním tělem, která mnohdy vede k patologickým stravovacím návykům, jež překlenou do poruch příjmu potravy nebo k excesivnímu cvičení. Předmětem této diplomové práce, kterou si neodvážím označit za čistou autoetnografii, ale spíše kvalitativní výzkum využívající vlastní sebereflexi, je přinést do otázky účinku médií v oblasti vnímání vlastního body image nový vhled. Skrze hloubkové rozhovory, které podrobně popisují vlastní zkušenost s různými formami poruch příjmu potravy a vedou k zamyšlení se nad jejich vznikem, průběhem i aktuálním stavem ve vztahu k užívání sociální sítě Instagram, jsem se jako autorka publikace setkala velmi často s podobnými poznatky i přes zcela odlišné příběhy a formy diskrepance. Základním přínosem celého výzkumu je v prvé řadě zjištění, že ani jedna z respondentek nepotvrdila Instagram jako spouštěč nemoci, spíše ho označují za nátlakový a škodlivý v momentě,...
Sociální sítě jako studna inspirace nebo strašák pro sebevědomí - Jaký dopad může mít Instagram na vnímání body image
Pařízková, Veronika ; Hodboď, Vojtěch (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Problematika ideálu krásy prezentovaného v médiích je celosvětovým zkoumaným fenoménem už několik desítek let. S nástupem digitálních médií se však zájem o zkoumání této problematiky ještě více rozšířil a výzkumníci přichází k novým poznatkům a závěrům. Vnímání vlastního těla a spokojenost s ním jsou významným faktorem sebepojetí a sebehodnocení. Čím dál tím častěji se však setkáváme s diskrepancí mezi reálným a ideálním tělem, která mnohdy vede k patologickým stravovacím návykům, jež překlenou do poruch příjmu potravy nebo k excesivnímu cvičení. Předmětem této diplomové práce, kterou si neodvážím označit za čistou autoetnografii, ale spíše kvalitativní výzkum využívající vlastní sebereflexi, je přinést do otázky účinku médií v oblasti vnímání vlastního body image nový vhled. Skrze hloubkové rozhovory, které podrobně popisují vlastní zkušenost s různými formami poruch příjmu potravy a vedou k zamyšlení se nad jejich vznikem, průběhem i aktuálním stavem ve vztahu k užívání sociální sítě Instagram, jsem se jako autorka publikace setkala velmi často s podobnými poznatky i přes zcela odlišné příběhy a formy diskrepance. Základním přínosem celého výzkumu je v prvé řadě zjištění, že ani jedna z respondentek nepotvrdila Instagram jako spouštěč nemoci, spíše ho označují za nátlakový a škodlivý v momentě,...
Manipulační praktiky ve vybraných českých denících při volbách do PSP ČR v roce 2010
Straňáková, Kristýna Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá manipulačními praktikami v politickém zpravodajství v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v květnu roku 2010. Popisuje typy komunikace z hlediska jejich schopnosti ovlivnění a věnuje pozornost účinkům médií a jejich vlivu na publikum. Zabývá se i teoretickým rámcem problematiky manipulačních metod i technik a jejich příčinám. Definuje působení médií z hlediska záměrů a hodnotí aktuální situaci v České republice včetně existujících kontrolních mechanismů. Součástí práce je komparativní analýza, která se věnuje podrobnému kvalitativnímu rozboru textů zveřejněných v denících Mladá fronta Dnes a Právo ve sledovaném období a jejich srovnání.
Koncept nastolování agendy v kontextu českých mediálních studií
Nečas, Vlastimil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Předložená dizertační práce vychází z širokého proudu úvah o vztahu masových médií, společnosti a politiky a detailně se věnuje jednomu specifickému konceptu, který se pokouší tyto vztahy pojmenovat, modelovat a empiricky zkoumat. Základní cíle práce lze shrnout do dvou vzájemně provázaných oblastí. První cílem je představit v českém odborném prostředí koncept nastolování agendy, nabízející teoretický, pojmový a výzkumný rámec pro analýzu vztahů mezi obsahy masových médií, dynamikou veřejného mínění a politickou sférou. Druhým cílem je pak analýza teoretického ukotvení a způsobů zkoumání procesů nastolování agendy v českém sociálně-vědním prostoru. Teoretická část práce (kapitola 1. až kapitola 3.5) je strukturována podle dvou hledisek: diachronního a synchronního. V diachronní perspektivě se snažíme pojmenovat společenský kontext a historické kořeny zkoumání nastolování agendy, jeho postupný vývoj, hlavní trendy a vývojové linie. Plynule pak přecházíme do synchronní perspektivy, kdy popisujeme odborné a oborové ukotvení nastolování agendy, a pomocí dostupných klasifikací detailně analyzujeme existující úrovně studia nastolování agendy a hlavní výzkumné oblasti. Druhá základní oblast dizertační práce je ukotvena ve snaze identifikovat, pojmenovat a analyzovat způsoby zkoumání procesů nastolování témat v...
Média a důvěra. Analýza vztahu oblíbenosti druhů médií a vnímání jejich důvěryhodnosti
Mičánek, Pavel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem naší práce bylo zkoumat vztah důvěry v média. Představili jsme vybrané teoretické koncepce důvěry ve vztahu ke společnosti i k médiím a vytvořili z nich vlastní teoretická východiska, která jsme posléze využili ve výzkumu důvěry v média. V teoretické části jsme definovali pojem důvěry a vymezili jej vůči dvěma základním přístupům k důvěře vycházejícím z racionálního a intuitivního chápání důvěry u vybraných autorů. Spolu s těmito dvěma principy jsme popsali hierarchické úrovně na, kterých lze důvěru zkoumat a dále jsme se zaměřili na úroveň interpersonální a systémovou. Podali jsme přehled vybraných koncepcí důvěry spolu s nástinem vývoje chápání tohoto pojmu v rámci sociologie u vybraných autorů. Následně jsme osvětlili funkci médií ve společnosti a příčiny zájmu o výzkum důvěry v média. K tomuto účelu jsme uvedli stručný přehled pojetí účinků médií na společnost a recipienty, který jsme v souladu s citovanými autory systematizovali podle míry vlivu a časové délky vyvolání účinku působení médií. Poté jsme se zabývali vývojem zkoumání důvěry z empirického hlediska a v krátkosti jsme referovali o míře důvěry v média v České republice. V závěru teoretické části jsme popsali jevy, které mohou být příčinou poklesu důvěry v média a v souladu s tím i ve společenské instituce obecně. Na základě...
Vliv regionálních médií na vnímání komunální politiky čtenáři v Mělníku
Tichota, Ondřej ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Vliv regionálních médií na vnímání politiky čtenáři v Mělníku" pojednává o výzkumu přejímání mediálního framingu (zarámování) politiků, politických aktérů a významných událostí čtenáři regionálních zpravodajských periodik ve městě M ělník. K výzkumu byly využity metody framingu a focus groups. V úvodní teoretické části jsou obě metody představeny. Metoda framingu sloužila ke kvalitativní analýze obsahů p ěti tištěných médií v letech 2005 až 2007 - byly to Mělnický deník, Týdeník Mělnicko, měsíčník Mělnická radnice, týdeník Tep regionu a středočeské vydání Mladé fronty Dnes. Autor diplomové práce se zaměřil na několik nejdůležitějších témat na komunální úrovni ve sledovaném období a pozoroval, jak respondenti přebírají, nebo naopak odmítají jejich zarámování nabízené prostřednictvím médií politiky, novináři a dalšími účastníky politického života v Mělníku, jakými jsou například členové petičních výborů nebo ekologičtí aktivisté. Zarámování událostí a kauz u čtenářů autor zjišťoval v jím moderovaných diskusích ve focus groups (ohniskových skupinách), v nichž respondenty byli obyvatelé Mělníka ve věku od 26 do 75 let. Tato práce je subjektivní sondou do světa účinků regionálních médií na čtenáře, v tomto případě zaměřenou na politická témata.
Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Hadrbolcová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Dnešní děti a mládež se narodily a vyrůstaly ve světě, jehož běžnou součástí jsou digitální média. Představují generaci označovanou jako digital natives. Tzv. stará média, jako například televize ustupují do pozadí, ale zároveň se snaží držet krok s dobou. Televize byla ještě nedávno nejoblíbenějším a nejsledovanějším médiem. V dnešní době ale její vliv a působnost podle některých výzkumů ustupuje před novými digitálními technologiemi. Právě mladá generace je ta, pro níž je televize ve svém původní podobě staré médium. V minulosti se řada vědců zabývala účinky televize na děti a mládež. V současné době je televize z části regulována zákonem, co se obsahů i způsobu vysílání týká. Zvláště potom Česká televize, která se jako instituce veřejné služby, přímo věnuje i tvorbě pro děti a mládež. V této práci se zabývám vlivem televize na dnešní děti a mládež s ohledem na digitální vývoj a změny ve společnosti, který sebou přinesl, a také vývojem krajiny České televize ve tvorbě pro děti a mládež a její úspěšností u těchto divákům. Díky rozhovoru s dramaturgem dětské kanálu České televize zjišťuji aktuální situaci a přístup České televize k dětským divákům. Pro vyjasnění sledovanosti televize dětmi jsem využila metodu skupinového rozhovoru focus group, během níž jsem u čtyřech skupin dětí různých věkových...
Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce
Loušová, Barbora ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce se zabývá proměnou dnešní distribuce informací díky rozvoji internetu. Mediální instituce využívají tento nástroj jako prostředek k šíření svých sdělení a ze stejného důvodu zařazují ke zprávám také jednotlivé multimediální prvky. Internetové stránky umožňují rychleji předat informace velkému množství uživatelů. Multimediální prvky, jako například fotografie, fotogalerie, videa či infografiky, dovolují předat dodatečné informace, ale také přitáhnout pozornost příjemců. Cílem práce je zjistit, nakolik publikum oceňuje přínos multimediálních prvků a dokáže je zužitkovat při zpracování informací. V teoretické části jsou nejprve definovány jednotlivé složky lidského poznání, jako například pozornost, percepce či paměť čtenářů zpravodajských článků. Ty jsou dále reflektovány spolu s rozdílnými charakteristikami a sociálním zázemím příjemců zpravodajských obsahů. Neméně důležitý je pak popis jednotlivých teorií a výzkumů, jež se zabývaly vlivem multimediálních prvků na příjemce různých typů médií. Na teoretické poznatky navazuje kvantitativní výzkum v podobě experimentu a následného dotazníku. Výběrový soubor tvoří zástupci dnešní generace Z, tedy respondenti, jež s internetem vyrůstali. Na připravené webové stránce,...
Rámcování tématu imigrace v českých zpravodajských denících
Vicenová, Natalie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Analýza "Rámcování tématu imigrace v českých zpravodajských denících" zkoumá, jakým způ sobem české deníky informovaly o tzv. imigrační krizi v Evropě v roce 2015, kdy téma imigrace představovalo jedno z hlavních témat českých i zahraničních zpravodajských médií. Tato práce vychází z teoretického a analytického konceptu mediálního rámcování a konceptu nastolování agendy, které se zabývají aspekty používanými médii k popisování reality a jejich mediálními účinky na veřejné mínění. Kvantitativní obsahová analýza rámcování pěti hlavních českých zpravodajských de- níků ukázala, že deníky prezentovaly imigraci nejčastěji jako mezinárodní politický pro- blém, druhým nejčastějším tématem bylo bezpečnostní ohrožení. Téměř všechny články psaly o problémech imigrace, zatímco příčinám a řešením migrační krize se věnovala při- bližně čtvrtina článků. Ve zpravodajství promlouvali převážně zahraniční a čeští politici a vládní zdroje. Naproti tomu uprchlíci, imigranti a občané promlouvali spíše v malé míře a názory expertů k tématu imigrace byly přítomné minimálně. Zpravodajství o imigraci bylo rámcováno převážně tematicky, celospolečenský kontext událostí tak převážil nad individu- álními lidskými příběhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.